Spørsmål og svar

Vi er her for å hjelpe deg! Under har vi samlet de vanligste spørsmål som hjelper deg i gang - eller om du skulle lure på noe.

Velg kategori

  • Minilager
  • Booking av minilager
  • App
  • Avtale/Vilkår
Hva er minilager?

Minilager, eller self-storage, er en selvbetjent lagerløsning, hvor du abonnerer på ett eller flere lagerrom som det kun er du som disponerer. Hos oss kan du leie ditt helt eget lagerrom som du har tilgang til mellom klokken 05 til 24 hver dag, hele året. Avdelingene er også utstyrt med traller for å gjøre inn- og utflyttingen enklere.

Kan jeg la andre personer benytte seg av mitt lagerrom?

Du kan selv bestemme hvem du ønsker å gi tilgang. Ta kontakt med oss på hello@secondspace.no dersom du trenger hjelp med dette.

Er det stikkontakt i lagerrommet?

Våre lagerrom er uten strømuttak. Ta kontakt med kundeservice dersom du trenger dette, så finner vi en løsning for deg.

Er det bemanning på avdelingene?

Våre avdelinger er ubemannet. Skulle du ha behov for hjelp kan kundeservice kontaktes på hello@secondspace.no, eller 455 05 800.

Hva er lagerets åpningstid?

Alle våre avdelinger er åpne mellom kl 05 og 24 hver dag, hele året!

Er det trygt å lagre tingene mine hos Second Space?

Sikkerhet er vår absolutt høyeste prioritet. Alle avdelinger er utstyrt med adgangskontroll, videoovervåkning og alarmsystem. Alle våre avdelinger er tempererte, som gjør at du trygt kan lagre dine eiendeler uten å bekymre deg for fukt og andre skader.

Hva kan jeg oppbevare på lageret?

Hos oss kan du lagre nesten hva som helst. Unntakene er ulovlige gjenstander, eksplosiver, farlige kjemikalier og brannfarlig væske som bensin og lignende. Matvarer skal heller ikke oppbevares på lageret.

Hvordan bør jeg pakke mine eiendeler for lagring?

Tekstiler som klær og lignende bør pakkes i tette beholdere som f. eks plastkasser eller avfallssekker.

Hvordan bestiller jeg lager?

1. Velg ditt space på den avdelingen du ønsker å leie ved.
2. Velg ønsket forsikring.
3. Skriv inn personopplysningene dine.
4. Verifisere din konto.
5. Signer avtalen med BankID på mobil, samt personlig passord.
6. Registrer et betalingskort som leien kan trekkes fra.
7. Til slutt vil du motta din ordrebekreftelse, og du kan begynne å bruke lageret!

Hvordan får jeg tilgang til lageret?

Når du har fullført din bestilling vil du få en e-post all informasjon du måtte trenge for å ta lageret i bruk. Da kan du dra til lageret på oppstartsdatoen, laste ned JustIn Mobile-appen for å ta deg inn i lagerbygningen og finne ditt lagerrom. På døren til lagerrommet vil det henge en kodelås som du åpner med koden du har fått på e-post. Inne i lagerrommet vil det ligge en ny kodelås til deg, koden til denne bestemmer du selv. På visse lokasjoner benytter du appen JustIn Mobile som digital nøkkel til både lagerbygningen og lagerrommet.

Kan jeg få tilgang til lageret samme dag som jeg bestiller?

Ja! Så snart bestillingen er gjennomført får du informasjonen du trenger til å ta lageret i bruk, og du kan begynne å bruke lageret.

Hvordan betaler jeg for lageret?

Ved bestilling av lagerrom registrerer du et kort som vi trekker lagerleien fra. For bedrifter tilbyr vi også faktura.

Det står kontrakt feilet. Hva gjør jeg?

Prøver du å signere med Bank ID men får opp at kontrakten feilet? Sjekk at personnummer/organisasjonsnummer registrert er riktig. Ta ellers kontakt med oss på 455 05 800 så hjelper vi deg.

Hvilken app skal jeg laste ned?

Appen heter JustIn Mobile (by Salto) og kan lastes ned på Appstore eller Google Play.

Jeg har ikke fått verifiseringskode

Sjekk at du har registrert riktig mobilnummer. Hvis du fortsatt ikke har fått en verifiseringskode etter flere minutter så slett appen og registrere på nytt.
Ta kontakt med oss på hello@secondspace.no eller 455 05 800 hvis du fortsatt har problemer.

Hvordan bruker mobilen som nøkkel til mitt lager?

Du kommer enkelt inn i din bod med nøkkelappen JustIn Mobile.
1. Laste ned appen JustIn Mobile (by Salto) på Appstore eller Google Play.
2. Registrere ditt mobilnummer (skal være samme mobilnummer som står i avtalen). Deretter får du en tekstmelding der du bes om å verifisere deg.
3. Klikke på Second Space sitt logo, så får du opp en digital nøkkel som du bruker for å åpne porten/døren.

Appen gir også enkel oversikt med mulighet for kart, kontakt oss/telefon og meldinger vi har sendt til deg gjeldende ditt space.

Jeg får ikke opp noen nøkkel

Det tar et par minutter før den digitale nøkkelen vises i appen JustIn Mobile etter at bookingen er fullført. Hvis du fortsatt ikke ser den digitale nøkkelen etter at en tid har gått, så ta kontakt med oss på hello@secondspace.no eller 455 05 800 så hjelper vi deg.

Nøkkelen virker ikke

1. Sjekk at Bluetooth er aktivert.
2. Oppdatere nøkkelen gjennom å dra fingret ned på skjermen der nøkkelen vises.
3. Lukk appen og ta den opp på nytt.
4. Sjekk Mine Sider om du har noe utestående.

Ta ellers kontakt med oss på hello@secondspace.no eller 455 05 800 så hjelper vi deg.

Er det bindingstid på lagerleien?

Hos oss leier du fra måned til måned. Sier du opp innen den femtende dagen i samme måned som du skal avslutte avtalen, vil det ikke påløpe kostnader for neste periode, såfremt lagerrommet blir fraflyttet til avtalt tid.

Hvordan avslutter jeg avtalen?

Avtalen må sies opp innen den femtende dagen i måneden du skal avslutte avtalen. Når oppsigelse er levert, har du resten av måneden til å tømme lageret. Oppsigelse leverer du enklest via mine sider, men kan også leveres via e-post, telefon eller chat. Trenger du litt mer tid til å tømme lageret? Ikke noe problem, bare gi oss en beskjed på hello@secondspace.no.

Må jeg betale depositum?

Vi krever ikke depositum fra våre leietakere. Som et alternativ til dette foretas det kredittsjekk av leietaker ved bestilling av lagerrom.

Må jeg ha forsikring?

Som kunde hos Second Space plikter du å fullforsikre gjenstandene som lagres i våre lokaler. Vi tilbyr rimelig lagerforsikring. Noen innboforsikringer vil gjelde for ekstern lagring, så ta kontakt med ditt forsikringsselskap dersom du er usikker på om du er dekket. Les Forsikringsvilkår.

Kan jeg bytte lagerrom?

Hos oss er det aldri noe problem å bytte bod! Enten du trenger et større eller mindre lager, eller ønsker å bytte til en annen avdeling. Ta kontakt med kundeservice på hello@secondspace.no, eller 455 05 800.

Kan jeg kansellere min bestilling?

Du kan kansellere din bestilling i inntil fjorten dager etter avtalen er inngått. Dersom leieforholdet har tredd i kraft, vil angreretten ikke lenger være gjeldende.

Kom i gang!

Våre avdelinger er utstyrt med adgangskontroll, og er kameraovervåkede, tempererte og rene.

Sammen med våre gode forsikringsløsninger sørger vi for at du kan være helt sikker på at dine eiendeler er trygge.