Velg størrelse på lageret du ønsker deg

Vi er her for å hjelpe deg! Under har vi samlet de vanligste spørsmål som hjelper deg i gang - eller om du skulle lure på noe.

Velg kategori
  • App
  • Avtale/Vilkår
  • Booking av minilager
  • Minilager
Hva er minilager?

Minilager, eller self-storage, er en selvbetjent lagerløsning, hvor du abonnerer på ett eller flere lagerrom som det kun er du som disponerer. Hos oss kan du leie ditt helt eget lagerrom som du har tilgang til mellom klokken 05 til 24 hver dag, hele året. Avdelingene er også utstyrt med traller for å gjøre inn- og utflyttingen enklere.

Hva er lagerets åpningstid?

Alle våre avdelinger er åpne mellom kl 05 og 24 hver dag, hele året!

Kan jeg la andre personer benytte seg av mitt lagerrom?

Du kan selv bestemme hvem du ønsker å gi tilgang. Send oss navn og telefonnummer til den/de som skal ha tilgang, så registrerer vi dem i adgangssystemet.

Er det bemanning på avdelingene?

Våre avdelinger er ubemannet. Skulle du ha behov for hjelp kan kundesenteret kontaktes på hello@secondspace.no, eller 455 05 800

Er det trygt å lagre tingene mine hos Second Space?

Sikkerhet er vår absolutt høyeste prioritet. Alle avdelinger er utstyrt med adgangskontroll, videoovervåkning og alarmsystem. Alle våre avdelinger er tempererte, som gjør at du trygt kan lagre dine eiendeler uten å bekymre deg for fukt og andre skader.

Hva kan jeg oppbevare hos Second Space?

Det er helt opp til deg hva du ønsker å bruke din lagerplass til. Du kan oppbevare alt fra dokumenter til møbler, klær, skiutstyr, dekk og annet. Såfremt du har plass og det ikke faller inn under unntakene, kan du bruke lagerplassen som du har behov for. For ordens skyld er det ikke mulig å oppbevare ulovlige gjenstander, eksplosiver, farlige kjemikalier og brannfarlig væske som bensin og lignende. Matvarer skal ikke oppbevares på lageret. Vi anbefaler heller ikke å oppbevare verdisaker som f. eks Rolex-samlingen, gullbarrer eller arvesølvet etter oldemor.

Hvordan bør jeg pakke mine eiendeler for lagring?

Tekstiler som klær og lignende bør pakkes i tette beholdere som f. eks plastkasser eller avfallssekker.

Er det stikkontakt i lagerrommet?

Våre lagerrom er uten strømuttak. Ta kontakt med kundeservice dersom du trenger dette, så finner vi en løsning for deg.

Hvordan bestiller jeg lager?

1. Velg din størrelse på avdelingen du ønsker å leie ved.
2. Velg ønsket forsikring.
3. Skriv inn personopplysningene dine.
4. Registrer et betalingskort som leien kan trekkes fra.
5. Verifiser din konto via link på e-post.
6. Signer avtalen
7. Til slutt vil du motta din ordrebekreftelse, og du kan begynne å bruke lageret!

Hvordan får jeg tilgang til lageret?

Når du har fullført din bestilling vil du få en e-post all informasjon du måtte trenge for å ta lageret i bruk. Da kan du dra til lageret på oppstartsdatoen, laste ned JustIn Mobile-appen for å ta deg inn i lagerbygningen og finne ditt lagerrom. På døren til lagerrommet vil det henge en kodelås som du åpner med koden du har fått på e-post. Inne i lagerrommet vil det ligge en ny kodelås til deg, koden til denne bestemmer du selv. På visse lokasjoner benytter du appen JustIN Mobile som digital nøkkel til både lagerbygningen og lagerrommet.

Kan jeg få tilgang til lageret samme dag som jeg bestiller?

Ja! Så snart bestillingen er gjennomført får du informasjonen du trenger til å ta lageret i bruk, og du kan begynne å bruke lageret.

Hvordan betaler jeg for lageret?

Ved bestilling av lagerrom registrerer du et kort som vi trekker lagerleien fra. For bedrifter tilbyr vi også faktura.

Hvilken app skal jeg laste ned?

Appen heter JustIN Mobile (by Salto) og kan lastes ned på Appstore eller Google Play.

Jeg har ikke fått verifiseringskode

Sjekk at du har oppgitt riktig telefonnummer ved bestilling.
Det kan ta opptil 20 minutter fra du gjennomfører bestillingen til JustIN Mobile kjenner igjen telefonnummeret ditt.
Ta kontakt med oss på hello@secondspace.no eller 455 05 800 hvis du fortsatt opplever problemer.

Hvordan bruker mobilen som nøkkel til mitt lager?

Du kommer enkelt inn i lagerrommet ditt med JustIN Mobile.
1. Last ned JustIN Mobile (by Salto) på Appstore eller Google Play.
2. Registrer mobilnummer (må være samme mobilnummer som står i avtalen). Deretter får du en tekstmelding med en sekssifret kode som du legger inn i appen.
3. Klikke på Second Space-logoen, så får du opp en digital nøkkel som du bruker for å åpne porten/døren.

Jeg får ikke opp noen nøkkel

Det tar et par minutter før den digitale nøkkelen vises i appen JustIN Mobile etter at bookingen er fullført. Ved noen tilfeller må man skru mobilen av og på før nøkkelen vises i appen. Hvis du fortsatt ikke ser den digitale nøkkelen etter at en tid har gått, så ta kontakt med oss på hello@secondspace.no eller 455 05 800 så hjelper vi deg.

Nøkkelen virker ikke

1. Sjekk at Bluetooth er aktivert.
2. Oppdatere nøkkelen ved å dra fingeren ned langs skjermen.
3. Lukk appen og start den på nytt.
4. Sjekk Mine Sider om du har ubetalte fakturaer

Ta ellers kontakt med oss på hello@secondspace.no eller 455 05 800 så hjelper vi deg.

Er det bindingstid på lagerleien?

Du leier for en måned av gangen og kan velge å avslutte når som helst, eventuelt kan du også opp- eller nedgradere størrelsen på lagerplassen din. Sier du opp innen den femtende dagen i samme måned som du skal avslutte avtalen, vil det ikke påløpe kostnader for neste periode, såfremt lagerrommet blir fraflyttet til avtalt tid.

Hvordan avslutter jeg avtalen?

Avtalen må sies opp innen den femtende dagen i måneden du skal avslutte avtalen. Når oppsigelse er levert, har du resten av måneden til å tømme lageret. Oppsigelse leverer du via e-post eller chat. Når boden er tømt må hengelåsen tas vekk fra døren, slik at boden etterlates ulåst og tom.

Må jeg betale depositum?

Vi krever ikke depositum fra våre leietakere. Som et alternativ til dette foretas det kredittsjekk av leietaker ved bestilling av lagerrom.

Må jeg ha forsikring?

Som kunde hos Second Space plikter du å fullforsikre gjenstandene som lagres i våre lokaler. Vi tilbyr rimelig lagerforsikring. Noen innboforsikringer vil gjelde for ekstern lagring, så ta kontakt med ditt forsikringsselskap dersom du er usikker på om du er dekket. Les Forsikringsvilkår.

Kan jeg bytte lagerrom?

Hos oss er det aldri noe problem å bytte bod! Enten du trenger et større eller mindre lager, eller ønsker å bytte til en annen avdeling. Ta kontakt med kundeservice på hello@secondspace.no, eller 455 05 800.

Kan jeg kansellere min bestilling?

Du kan kansellere din bestilling i inntil fjorten dager etter avtalen er inngått. Dersom leieforholdet har tredd i kraft, vil angreretten ikke lenger være gjeldende.

Hvordan virker våre kampanjer?

Alle rabatter er gjeldende fra dagen leieforholdet starter og ut måneden, samt etterfølgende måned(er) i sin helhet.

Hvor mye koster lagerleie?

Pris er helt avhengig av hvilken størrelse du har behov for. Vi tilbyr ulike alternativer, hvorav ikke alle er tilgjengelige ved alle lokasjoner. Sjekk nettsiden for prisoversikt, og hold øynene oppe for tilbud. Har du fortsatt flere ubesvarte spørsmål? Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg med alt du måtte lure på. Ring oss på 455 05 800 eller send en e-post til hello@secondspace.no.

Kom i gang!

Våre avdelinger er utstyrt med adgangskontroll, og er kameraovervåkede, tempererte og rene.

Sammen med våre gode forsikringsløsninger sørger vi for at du kan være helt sikker på at dine eiendeler er trygge.

Om informasjonskapsler

Denne nettsiden bruker informasjonskapsler. Vi bruker informasjonskapsler primært for å forbedre og analysere opplevelsen av nettsiden vår og for markedsføringsformål. Fordi vi respekterer personvernsrettighetene dine, kan du velge å ikke akseptere visse typer informasjonskapsler. Klikk på de forskjellige kategorioverskriftene for å finne ut mer og endre standardinnstillingene. Blokkering av visse typer informasjonskapsler kan ha en negativ innvirkning på opplevelsen av nettsiden og kan begrense tjenestene vi kan tilby deg.
Les mer.
Lagre mitt valg
Godta alle